1. Arthritis: Éljen boldogan
  • Arthritis: Éljen boldogan

    Älteres Paar beim Dehnen Älteres Paar beim Dehnen Älteres Paar beim Dehnen

    A stresszkezelés segít boldogabban élni.

    Hogyan kezelje a mindennapos stresszt és birkózzon meg az arthritisszel.

    Ha az influenza időszak elkezdődik, könnyen a padlóra küldheti. De, ha tudja, hogy ezek a betegségek csak átmenetiek, gyorsabban túl tudja tenni magát rajtuk. Kellemetlen? Igen, de nem változtatja meg az életét. Ezért más egy krónikus betegség, mint például az arthritis. Hiszen ez bosszúságot, akár depressziót is okozhat és fizikai állapotát is megváltoztathatja. Mindezek pedig stresszel járnak, ami pedig az egész testére hatással van. Szóval hogyan is tud megbírkózni mindezzel? Itt van néhány ötlet, ami segíthet.


    • Maradjon nyugodt

      A kutatások azt bizonyítják, hogy a meditáció segíthet javítani a kedélyállapotát, redukálni a stressz szintet és enyhíteni a fájdalmat. Ahogy meditál, fokuszáljon arra, hogy a jelennek éljen. Lélegezzen mélyeket. Alkosson képzeletbeli képeket, szituációkat, amelyeket megnyugtatónak talál. Megpróbálhat nyugtató tevékenységeket beépíteni a mindennapjaiba: hívja fel vagy találkozzon barátaival, olvasson a teraszon vagy nézzen meg egy filmet. Ismerje a határait, ne vállalja túl magát! Csábító lehet néhány napig kíválóan teljesíteni, de fontos, hogy pihenőket is tartson a saját jóléte érdekében. Halgasson a testére. Bánjon jól a testével. Pihenjen, ha fáradt. Tanuljon meg nemet mondani.


    • Változtasson az életmódján

      Amikor a tünetek előtörnek, ne csak szenvedjen, találjon megoldást. Egyszerűsítse életét, amennyire lehetséges. Ha fáj az írás, keressen beszédfelismerő szoftvert. Ha a fájdalom miatt nehezére esik felásni a kertet vagy lenyírni a füvet, vegyen fel valakit, aki megcsinálja maga helyett. És van sok más életmódváltoztatási lehetőség, ami nagy változást hozhat. Ha például dohyánzik, csábító lehet rágyújtani ha stresszes vagy ha fájdalmai vannak. De tanulmányok kimutatták, hogy a dohányzás ronthat arthiritisén és a gyógyszerek hatását is csökkentheti. Most van itt az ideje, hogy leszokjon, érezze magát jobban, és legyen aktívabb. A sportolás is segíthet a fájdalom és a stressz csökkentésében, javítja a kedvét és mozgásban tartja ízületeit. Próbálja ki az erőnléti edzést, jógát, tai chi-t és/vagy gyógytornát.


    • Kérjen segítséget

      Fogadja el családja és barátai segítségét. Ossza meg gondolatait, érzésit azokkal akik közel állnak önhöz, a terapeutájával, önsegítő csoportjával vagy orvosával. Akár új utakat is találhat általuk a mindennapos stressz kezelésére a munkájában és otthonában, vagy segíthetnek a mélyebb problémák megismerésében. Egyes tanulmányok szerint az önsegítő csoportok a fájdalom enyhítésében is segíthetnek. A reumatológusával ápolt jó kapcsolat elengedhetetlen. Alakítson ki egy őszinte kapcsolatot. Tisztázza céljait és a kezelési lehetőségeket. Keszüljön fel a találkozókra: legyen összeszedett, csináljon listát, szedje össze kérdéseit, és használja a naptárt az időpontok észbentartásához. Ön is a saját arthritis szakértőjévé válhat. Minnél többet tud annál jobban fel tud készülni a kezelésre, ami gátat vethet a stressznek. Az Arthiritis alapítvány kitűnő segélyforrás, információt biztosít a tünetekről, kezelésekről, edzésekről, táplálkozásról, és mindennapos életviteli tippeket ad.


    • Maradjon pozitív

      Fókuszáljon az élet pozitív oldalára, ami segít felismerni, milyen hihetetlen élete is van igazából és fenntartsa a nagyobb boldogságérzetet. Figyeljen oda, hogy ne veszítse el humorérzékét, és vegye észre, hogy a pozitív hozzáállás hogyan változtatja meg a hangulatát, gondolkodásmódját, és az egész napját. Akár az önkénteskedést is fontolóra veheti. A Harvard egyik egészséggel foglalkozó tanulmánya szerint az önkénteskedés csökkenti a stressz szintet. Segíteni másokon boldogsággal tölt el, növeli az önbecsülést és segíti a társadalom hasznos tagjának éreznie magát. Ezenkívül segíthet elterelni a figyelmét a saját problémáiról és növelheti a fizikai aktivitását. Emlékezzen, fontos, hogy olyan elfoglaltságokkal töltse idejét amit élvez, legyen az egy színházi előadás, egy rockfesztivál, vagy egy hétvégi kiruccanás.