1. Maradjon harcra kész az ismétlődő terhelés miatti sérülésekkel szemben
  • Maradjon harcra kész az ismétlődő terhelés miatti sérülésekkel szemben

    Mädchen am Computer Mädchen am Computer Mädchen am Computer

     

     

     

    Maradjon sérülés mentes a munkában

    Hogyan kerüljük el az RSI-t (ismétlődő terhelés miatti sérülés) a modern számítógépes kutúrában?

    Manapság egyre több ember szembesül az RSI-vel az irodai munka miatt. Oka a folyamatos terhelés, repetitív mozgás és a kar nem természetes tartása. A tünetek lehetnek zsibbadás vagy bizsergés az ujjakban, vagy radikálisabb esetben az egészen vállakig hatoló fájdalom. A legjobb, megelőzni ezeket a tüneteket mielőtt teljesen eluralkodnak rajtunk. Alább olvashat pár ötletet amelyek segíthetnek elkerülni az RSI-t:


    • Tartson szünetet

      Változtassa tartását minnél sűrűbben és tartson rendszeresen szünetet. Álljon fel, sétáljon kicsit, ha nem kell az asztalnál ülnie (például ha telefonál vagy egy nyomtatványt olvas).


    • Figyeljen testtartására

      Ha ül, tartsa hátát egyenesen, vállait húzza ki, medencéjét döntse kicsit előre. Ha izmai elkezdenek fájni, pihentesse hátát és végezzen kis vállkörzéseket. Kerülje el a görnyedt testtartást.


    • Helyezze magát kényelembe

      Használjon olyan egeret, ami kényelmes és pihentesse kezét ha épp nem használja. Tartsa kezét és csuklóját egyenesen, ha az egeret és a billentyűzetet használja. Ha lehetséges, használjon billentyűparancsokat vagy tabletet és tollat a folyamatos kattintgatás helyett.


    • Csillapítson mindennemű fájdalmat

      Ha már a tünetek egyikével küzd, csökkentheti a fájdalmat hideg borogatással a fájdalmas területen. A csukló- vagy könyökmerevítő használata és a beszédfelismerő szoftver is segít enyhíteni a feszültséget az ízületekben. Számos relaxációs gyakorlat, rendszeres nyújtás és a masszázs segítségével megszabadulhat a fájdalomtól, hogy újra a munkájára tudjon koncentrálni.