1. Maradjon mozgásban még arthritsszel is.
  • Maradjon mozgásban még arthritsszel is.

    Frauen beim Yoga Frauen beim Yoga Frauen beim Yoga

    Sikeres stratégiák az aktív életmód fenntartásához

    Az arthritis nem csak az ízületeire lehet hatással. A fájdalom mellett fáradtsággal és gyengeséggel is járhat. A kimerültség mindennapjaira is rányomja a bélyegét. Vannak azonban módszerek, amik segítségével aktív és energikus maradhat.


    • Találjon egy barátot

      Szerezni egy sétálótársat, legyen az ember vagy állat, segíthet mozgásban maradni. Menjen “sétarandira” házastársával, vegye fel a kapcsolatot egy régi baráttal, vagy akár kérje kölcsön a szomszéd kutyáját, ahogy végig csatangol a szomszédságon.


    • Kezdjen egy egyszerű edzéstervvel

      Rendben van, ha lassan indít és fokozatosan vág bele az egyre komolyabb gyakorlatokba. Emlékezzen: a célja nem a maraton lefutása, de fontos, hogy mozgásban maradjon!


    • Próbáljon ki új dolgokat

      Folyton ugyanazt a mozgásformát művelni unalmassá válik, ha van, ha nincs arthritise. Az új mozgási lehetőségek kipróbálása motiválhatja. Szeret sétálni? Próbáljon ki új útvonalakat. Elvezi a jógát? Próbáljon ki más stílusokat, mint például a Bikram vagy Vinyasa.


    • Figyeljen oda étrendjére

      A túlsúly vagy az elhízás árt ízületeinek és a mozgást is nehezebbé teszi. Elegendő zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű/zsirszegény élemiszer fogyasztása elengedhetetlen. A rendszeres halfogyasztás, vagy ennek a pótlására szolgáló halolaj tabletta szintén segíthet, hiszen bizonyított, hogy az omega-3 zsírsavak enyhítik az ízületek merevségét és gyulladását.


    • Készüljön fel

      Ha fájdalmai vannak, kevésbé valószínű, hogy aktív marad. Egy merevítő vagy ízületrögzítő segíthet csillapítani az arthritis okozta fájdalmat, megfelelő hőmérséklet, nyomás és kényelem nyújtásával. Nagy választékban találhat termékeket, akár a hátában, térdében, csuklójában, hüvelykujjában, bokájában vagy könyökében tapasztal fájdalmat.


    • Ice ice baby

      Az ízületek jegelése csökkentheti a gyulladás és fájdalom mértékét, különösen az újonnan begyulladt ízületek esetében. Viszont, mivel a hidegterápia az ízületek merevségét okozhatja, célszerű a nap elején melegterápiát alkalmazni, az izmok és ízületek relaxálása miatt, majd a nap végén jegelni az egész napos mozgás miatt fájó ízületeket.


    • Jutalmazza magát

      Keményen dolgozott azért, hogy aktív maradjon. Több energiája van. Jobban érzi magát. Itt az ideje, hogy adjon magának egy jól megérdemelt hátbaveregetést. Ez legyen akár masszázs, manikűr-pedikűr, egy bevásárló körút, vacsora vagy egy fűnyíró traktor, menjen biztosra, hogy az első arthitis kezelése után királyi ellátásban részesíti saját magát. Senki nem érdemli ezt meg jobban Önnél!