1. 5 lépés a térdfájdalom kordában tartásáért
  • Tegye meg az első öt lépést a térdfájdalom kordában tartása felé

    • Hogyan lehet enyhíteni a térdfájdalmakat és aktívnak maradni anélkül, hogy tovább súlyosbítanánk a sérülést?

      A térdfájdalom vagy a térd körüli kényelmetlen érzés teljesen megállíthatja az életet, ami főleg akkor problémás, ha aktív életmódot folytat. Sokunk találkozott már futás utáni, sport közbeni túlerőltetés miatti vagy egyszerűen csak az általános elhasználódásból eredő térdfájdalommal.

      A váll-, csukló- és karsérülésekkel ellentétben, ahol elkerülhető a fájdalmas terület használata, a térd kímélése nagy kihívást jelenthet akár egy átlagos elfoglalt hét során is.

      A PRICE-módszer 5 lépését követve enyhíthető a térdfájdalom, minimálisra csökkenthetők a közvetlen sérülések hatásai, valamint felgyorsítható a gyógyulási folyamat:


    • Védelem

      A térd sérülése esetén az első lépés a térd megtámasztása. Nagyon fontos, hogy a különböző erősségű rögzítési megoldások közül a megfelelő mértékűt válassza. A Futuro márka széles termékválasztéka számos különböző rögzítési lehetőséget kínál.


    • Pihenés

      A lehető leghamarabb polcolja fel a lábát, és töltse így a lehető legtöbb időt – ez különösen az első 24 órában fontos. Kerülje a kimerítő tevékenységeket, és hagyjon időt arra, hogy csillapodjon a fájdalom, illetve meginduljon a gyógyulási folyamat. A térd felemelése csökkenti a duzzanatot, és lehetővé teszi a gyógyulás megindulását.


    • Jégterápia a térdfájdalomra

      A sérülés típusától és attól függően, hogy kialakult-e gyulladás, a hideg borogatás segíthet csökkenteni a duzzanatot. A hideg borogatást a legjobb mozgás után alkalmazni, amikor van ideje egy kis pihenésre, mivel a jegelés csökkentheti a gyulladást, elzsibbasztja a sérült területet, és csökkenti a véráramlást.


    • Nyomás

      Az NSMI szerint a nyomás alkalmazása csökkenti a gyulladást és duzzanatot. A térd körüli terület szoros (de nem túl szoros) nyomása élénkítheti a vérkeringést akkor is, ha Ön inaktív.


    • Felpolcolás

      A sérült térdet a szív vonala fölé emelve csökkentheti a duzzanatot. Ez egy egyszerű, de nagyon hatékony módszer arra, hogy térdét mihamarabb újra teljes értékűen használhassa.

      Mindenképp kérdezze meg orvosát vagy gyógytornászát arról, hogy milyen gyakorlatokkal erősítheti meg térdét a sérülés után. Mindig forduljon egészségügyi szakemberhez, ha nem biztos benne, mit is kellene tennie a mielőbbi gyógyuláshoz.